In groep 1 starten er telkens nieuwe kinderen die 4 jaar geworden zijn. Wat gezellig dat ze bij ons in groep 1 komen. We kennen elkaar nog niet zo goed dus we doen veel kennismakingsspelletjes. We gooien met een ballon en moeten de naam van een klasgenootje noemen. Wat hebben wij veel plezier met elkaar.
Wat hebben wij een plezier in groep 2. We werken en spelen over een thema. Samen doen we leuke spelletjes en we knutselen en zingen er ook over.
Tijdens de eerste weken van het schooljaar doen we oefeningen om elkaar beter te leren kennen en om een fijne groep te worden. We noemen de eerste weken de Gouden Weken. Ondertussen kennen we elkaar al een stukje beter en weten we dat we elkaar kunnen vertrouwen. Fijn om samen groep 2 te zijn!
Groep 3 is het grote avontuur aangegaan om het lezen onder de knie te krijgen. We zijn op allerlei manieren bezig om het lezen te oefenen. We gebruiken oa leesboekjes, het klikklakboekje en de letterdoos. We gaan er van uit dat over een paar maanden iedereen kan lezen. Elk jaar is dit leesproces weer een wonder!
Wij proberen zoveel mogelijk de kunst en cultuur verminderen te koppelen aan de thema's van Blink. Op de foto ziet u kinderen schilderen met u. Op deze manier maak je kennis met materialen die zij normaal niet zouden gebruiken en werken ze aan een grotschildering wat ze bij geschiedenis hebben geleerd. Zo wordt er van twee vakken één vak gemaakt, hoe mooi is dat?!
In de eerste twee weken van het nieuwe afgesloten doe t groep 7 mee aan de Gouden weken. Elke dag doen wij twee activiteiten voor de groepsvorming, om elkaar beter te leren kennen, de samenwerking te stimuleren en om het vertrouwen in elkaar te versterken .
Op de foto zie je een activiteit waarbij de kinderen in stukjes naar de overkant moeten komen. Maar ze kunnen de grond niet aanraken, tenzij ze in een hoepel stonden. Daarbij moeten ze alle spullen meenemen . Hierbij is het nodig dat ze goed samenwerken!
Groep 8 stond hand in hand in de kring. Vervolgens gingen kinderen onder elkaar door, over elkaar heen, maakten ze draaibewegingen, zonder de handen van de buren los te laten. De groep zat behoorlijk in de knoop en moest worden losgemaakt door 2 kinderen die op de gang stonden te wachten. Het is de leerlingen gelukt om de groep weer in de kring te krijgen, zonder dat de handen werden losgelaten!